invalidní důchod

20.09.2012 20:53
Invalidní důchod je dávka podle zákona o důchodovém pojištění č. 155/1995 Sb.
O našem nároku na invalidní důchod a o jeho výši rozhodne Česká správa sociálního zabezpečení na základě naší žádosti.
Náš zdravotní stav posoudí lékaři Lékařské posudkové služby České správy sociálního zabezpečení viz
https://www.cssz.cz/cz/kontakty
 

Dříve byl na tuto diagnozu přidělován (téměř automaticky) plný invalidní důchod.
V současné době to již není tak běžné a přidělují od 1. do 3. stupně, dle individuálního uvážení, zdravotního stavu, přidružených zdravotních komplikací, aj.
Posudkoví lékaři bohužel nemají s naší diagnozou dostatek zkušeností a sami přiznávají, že neví, jak ji hodnotit.
 
 
 
citace addisoniček:

- Nyní pobírám inv.důchod 1.stupně, jsem dlouhodobě na neschopence, proto budu žádat o přehodnocení.

V červnu t.r. mi byl přiznán inv. důchod 3. stupně.
Poprvé mi ho přiznali v roce 2005, pak v roce 2008 snížili na částečný, pak jsem pracovala na plný úvazek a po dlouhodobé neschopence letos vrácen.

- Mě doktorky doporučily,ať si zažádám o inv. d. Nejde mi o to sedět doma a brát prachy,ale o to,abych s dopomocí mohla co nejdéle být aktivní, dělat práci,která mě baví a žít aspoň trochu "plnohodnotný" život....nechci přežívat,ale žít.

- Od začátku nemoci (1995) jsem měla částečný i.d., před čtyřmi lety mi dali plný důchod a loni mi ho zase vzali. Nemoc se nezlepšila, ale změnily se zákony. Dnes mi přiznali invalidní důchod druhého stupně. Loni mi dali jen první stupeň a letos jsem žádala znovu.
-Bývám dost unavená a kolikrát lezu po čtyřech a tak přemýšlím o inv. důchodu, jestli budu mít nárok.